Deze man weet wel hoe hij zijn oude Suzuki Vitara uit 1996 moet verkopen

1996: het jaar van de eerste Nederlandse zoekmachine. Het jaar waarin schaap Dolly het levenslicht ziet. Het jaar waarin de Erasmusbrug werd geopend… En: in 1996 vierde Suzuki de zesde verjaardag van de Vitara, een SUV. De vierwieler was degelijk, stoer en wereldwijd werd de auto verkocht.

Zelfs nu, 21 jaar later, is er een markt voor deze bak. Maar, eerlijk is eerlijk: je moet met je advertentie wel opvallen, wil je de auto kunnen verkopen. En opvallen, dat lukt wel met deze advertentie:

Eugene Romanovsky, afkomstig uit de Israëlische stad Risjon Letsion, is creative director. Een ding is duidelijk: hij heeft maar al te goed zijn skills in weten te zetten om zijn geliefde Vitara te promoten. Want… Na 10 jaar wil hij van de auto af.
Mocht je na het zien van deze video af willen reizen naar Israël om de auto over te kopen, dan kun je maar beter eerst contact opnemen met Eugene via zijn Facebook-pagina.

Was Romanovsky fotograaf geweest, dan hadden we misschien eerder dit soort werk van zijn hand kunnen verwachten. Eén ding is zeker: De snelste auto ter wereld zal het nooit (meer) worden.

Meer Froots