Wereldberoemde logo’s aangepast zodat ze milieuvriendelijker én goedkoper in productie zijn

Wereldberoemde logo’s aangepast zodat ze milieuvriendelijker én goedkoper in productie zijn

Als je een bedrijf runt, dan ontkom je er bijna niet aan om zo nu en dan te moeten besparen om (meer) winst te behalen. Neem nou luchtvaartmaatschappij American Airlines: die was zo slim om slechts één olijf minder in de salades te serveren. Dan kun je denken: ‘wat maakt dat nou uit?!’, maar als je al die enkele olijfjes van al die duizenden salades per maand bij elkaar optelt kom je uiteindelijk echt wel uit op een behoorlijk bedrag. Met deze kleine aanpassing bespaart het bedrijf namelijk naar verluidt $500.000.

Maar niet alleen op eten kun je besparen, maar ook op zoiets simpels als de bedrukkingen van je logo. Denk maar eens aan ál die gele M’en op ál die kartonnen McDonald’s bekertjes en hamburgerdoosjes. Dat is bij elkaar een hoop inkt! Natuurlijk wil je dat je logo goed zichtbaar is, maar je kunt het ook net even anders laten bedrukken, zodat het evengoed nog zichtbaar is, maar wel goedkoper én milieuvriendelijker. Met minder inkt dus!

Zoiets dus:

En dat is precies wat Ecobranding doet: als experiment pasten ze een aantal wereldberoemde logo’s zo aan dat ze milieuvriendelijker zijn (want: minder inkt), maar ook veel goedkoper in productie (want, jawel: minder inkt). En we moeten zeggen, sommige logo’s zien er misschien nog wel beter uit met die ‘lege gaten’. Wat vind jij?

Mooi toch? Meer informatie over dit project check je op de site!

Wist je trouwens dat er ook vaak verborgen boodschappen in logo’s zitten verstopt?

Meer van dit soort artikelen zien? Vergeet ons dan niet te liken!