Beroemde logo’s meesterlijk gecombineerd met de concurrent

Mark Hofman 3 jul 2018 Froot

Marvel, LEGO en Red Bull. We kennen de bedrijven, we kennen de logo’s. Maar wat nou als deze de naam dragen van hun grootste concurrent?

Beroemde logo’s omgewisseld

Dat is een vraag die designer Graham Smith, beter bekend als The Logo Smith, beantwoordt. De beste man verwisselt de logo’s van ‘s werelds grootste bedrijven met dat van hun concurrent. Grinder in de huisstijl van Tinder en andersom.

logo's, branding, froot, art
logo's, branding, froot, art
logo's, branding, froot, art

Brand Reversions, zoals de collectie foto’s heet, laat zien hoe sterk branding is. Ondanks het feit dat er een andere naam in de stijl van het logo staat, weet je toch het bedrijf te identificeren. Onze hersenen hebben genoeg aan lettertypen, vormen en kleuren.

logo's, branding, froot, art
logo's, branding, froot, art
logo's, branding, froot, art

Brand Reversions

Een aantal creaties uit Brand Reversions zijn als grapje bedoeld. Andere zijn weer gebruikt om zo veel mogelijk leer te halen uit de kracht van branding. De collectie is inmiddels volop te vinden op de website van Smith en uiteraard ook op zijn Instagram.

logo's, branding, froot, art
logo's, branding, froot, art
Reageer op artikel:
Beroemde logo’s meesterlijk gecombineerd met de concurrent
Sluiten