De lingeriecampagne van Figleaves is het toppunt van diversiteit

Tessa Ham 15 jul 2018 Froot

Lingeriemerk Figleaves laat even zien hoe het moet. Voor hun nieuwe campagne schakelden ze twaalf modellen in met verschillende maten, vormen, leeftijden en huidskleuren. Op deze manier willen ze laten zien dat hun lingerie geschikt is voor elke vrouw. Diversiteit! We kunnen dit niet vaak genoeg toejuichen.

De campagne viert diversiteit: de modellen zijn allemaal prachtig, maar verschillen ook van elkaar. Precies zoals vrouwen er in het echte leven ook uit zouden zien dus. Alle modellen demonstreren in lingerie dat die ene perceptie van schoonheid verleden tijd is.

#beautyhasnobounds

A post shared by Figleaves (@figleavesofficial) on

Body positivity en diversiteit vieren

Een goede zet van Figleaves. Nu kijken vrouwen naar de foto’s en denken ze: in dat setje zou ik mezelf ook kunnen zien. “De fotoshoot laat heel goed onze filosofie zien, dat elk type lichaam mooi is”, zegt Jenni Burt van Figleaves.

#beautyhasnobounds

A post shared by Figleaves (@figleavesofficial) on

Verschillende modellen in lingerie van Figleaves

In de campagne zijn onder anderen het 59-jarige model Nicky Griffin en curvy model Felicity Hayward te zien. Ook Nederland wordt vertegenwoordigd. De Amsterdamse Jill Kortleve viert in lingerie haar gemixte roots uit India, Indonesië en Suriname in deze campagne.

#beautyhasnobounds

A post shared by Figleaves (@figleavesofficial) on

Ook het model Kelly Knox ziet er geweldig uit. Zij is geboren zonder linker onderarm en heeft haar hele leven geweigerd een prothese te dragen. Ze doet mee met deze campagne om vooroordelen over handicaps in de maatschappij te laten verdwijnen.

#beautyhasnobounds

A post shared by Figleaves (@figleavesofficial) on

Verandering in de mode-industrie

“Deze foto’s zijn representatief voor de verandering die de mode-industrie momenteel doormaakt”, zegt Anna Shillinglaw van MiLK die de modellen voor deze shoot verzorgde. “Ik hoop dat het volgende generatiesvrouwen inspireert. Schoonheid kent geen grenzen en traditionele stereotypes zijn verleden tijd.”

Goede trend, body diversity.

#beautyhasnobounds

A post shared by Figleaves (@figleavesofficial) on

Reageer op artikel:
De lingeriecampagne van Figleaves is het toppunt van diversiteit
Sluiten