Coca-Cola komt voor het eerst met alcoholische frisdrank

A. de Jong 30 mei 2018 Froot

The Coca-Cola Company kennen we van blikjes Fanta, Sprite, Coca-Cola, Aquarius en nog veel meer suikerhoudende frisdranken. De geheelonthoudersclub kon hier altijd blind haar frisdrank inslaan, maar daar is nu verandering in gekomen. Coca-Cola komt voor het eerst in haar 130-jarige geschiedenis met een blikje fris met alcohol, Lemondo genaamd. Weer eens wat anders dan een Big Mac in een blikje.

De eerste frisdrank met alcohol van Coca-Cola

De alcoholische frisdrank van Coca-Cola speelt in op de ‘alcopop trend’ in Japan, beter bekend als Chu-Hi. Chi-Hi staat voor frisdrank met een laag alcoholpercentage (van 3 tot 7 procent), vooral populair onder Japanse vrouwen en jongeren. Je proeft vooral frisdrank en nauwelijks alcohol.

coca-cola, lemondo, blikje fris, alcoholische frisdrank, lemondo

Drie smaken Lemondo

Lemondo is een zoetzure en koolzuurhoudende cocktail die in drie verschillende smaken op de markt verschijnt: Salty Lemon, Standard, en Honey. Salty Lemon heeft met 7 procent het hoogste alcoholpercentage, gevolgd door Standard (5 procent) en Honey (3 procent). Aanvankelijk lanceert de Coca-Cola de blikjes fris alleen in Japan.

Volgens de review van het Japans georiënteerde SoraNews24 smaakt de nieuwe alcoholische soda beter dan vergelijkbare zure alcoholische cocktails die nu in barretjes geschonken worden. Een blikje kost omgerekend iets meer dan 1 euro.

Reageer op artikel:
Coca-Cola komt voor het eerst met alcoholische frisdrank
Sluiten