Een blikje Big Mac? Oh jazeker, want dat mag allemaal!

A. de Jong 11 mei 2018 Froot

Een blikje Big Mac. Dat klinkt even goor als colafriet. Maar hij bestaat. Coca Cola heeft het blikje gemaakt ter ere van het 50 jarige bestaan van ‘s werelds beroemdste broodje hamburger.

Big Mac Can

De Big Mac is in 1967 bedacht en kwam in 1968 in Latijns-Amerika op de markt. Het broodje hamburger is in elke McDonald’s wereldwijd verkrijgbaar en is door de jaren heen uitgegroeid tot hét symbool van Mcdonald’s. Vorig werd overal het 50-jarige bestaan al gevierd, maar nu doet Coca Cola het pas. Met een blikje Big Mac. Nee, niet gevuld met een geblend broodje hamburger, maar gewoon met Coca Cola.

Voor het ontwerp van het blikje heeft Coca Cola samengewerkt met het Braziliaanse reclame- en marketingbureau DPZ&T, dat eerder al een McDonald’s-campagne met de Braziliaanse voetballer Neymar maakte. Het blikje is een dwarsdoorsnede van het sesambroodje met twee hamburgers, sla, speciale saus, augurk en kaas.

Je zult de Big Mac Can komende week op social media wel voorbij zien komen en wie weet ontvang je er zelf een. De blikjes worden namelijk wereldwijd verspreid onder influencers en diehard fans van McDonald’s.

big mac, can, blikje, coca cola, mcdonald's

“We zijn zeer vereerd dat wij een mash-up mochten maken van ‘s werelds grootste iconen”, aldus Rafael Urenha van DPZ&T. “Een Big Mac is het enige broodje dat een eigen blikje Coca Cola verdient. Dt is het ultieme collectors item.”

Coca Cola in taarten

Om in het thema ‘ongezonde guilty pleasures’ te blijven: check ook deze frisdrankflessen die taarten blijken te zijn.

Reageer op artikel:
Een blikje Big Mac? Oh jazeker, want dat mag allemaal!
Sluiten