Lang leve ‘body diversity’: de campagne van Moana Bikini geeft het voorbeeld

Inga Stoit 11 jun 2018 Froot

Lang leve ‘body diversity’! Steeds meer bikini-merken realiseren zich gelukkig dat de wereld uit meer bestaat dan surrealistisch gevormde modellen. De campagne ‘Who Runs The World’ van Moana Bikini laat zien dat iedere vrouw een bikini-lichaam heeft.

Weg met het ideaalbeeld

Karina Irby, het brein achter het Moana Bikini, wilde in haar nieuwe campagne een realistisch beeld geven van het vrouwenlichaam. De foto’s zijn vrij van photoshop en zo puur als het maar kan. Irby haar missie is krachtig: vrouwen moeten hun eigen lichaam waarderen en het surrealistische en gephotoshopte ideaalbeeld van de zogenaamde bikini body verbannen uit hun referentiekader.

Deze campagne ademt diversiteit, een trend die wat ons betreft niet snel genoeg kan gaan. Bekijk ook de nieuwste campagne van Asos en de modellen van het nieuwe lingeriemerk van Rihanna. Beide een ode aan de diversiteit.

WE WANT YOU! Have you seen our recent stories show casing our featured Moana Babes? We want to know who wants to be our next one! #COMMENT below if you’re interested or #TAG a friend that would be perfect! We want to hear from our Moana family! This weeks featured Babe was @amelia_jaane! See our story to see how she rocks Moana! #MOANABIKINI.COM

A post shared by MOANA BIKINI (@moana_bikini) on

https://www.instagram.com/p/Bjd5w7vnuCJ/?taken-by=moana_bikini

https://www.instagram.com/p/Bjbpe0AnI7Y/?taken-by=moana_bikini

WHO’S MADE FRIENDS VIA MOANA? You may have not met them in real life or been able to give them a hug, BUT you love and support one another online. Moana Babes @hollyfraser_ and @cassandraallen_ met through Moana and now they see each other more often than not! #TAG your Moana Bestie and tell us why they are so amazing! #MOANABIKINI.COM

A post shared by MOANA BIKINI (@moana_bikini) on

https://www.instagram.com/p/BjLqOd2ADSr/?taken-by=moana_bikini

https://www.instagram.com/p/Bjvmgr0ntU6/?taken-by=moana_bikini

https://www.instagram.com/p/BjmMGqhHjbR

Karina Irby, van chiller tot bikini queen

De 28-jarige Karina Irby was die local waarmee je tijdens je backpackreis door Australië bier dronk en jointjes rookte op het strand. Dat meisje dat zo weinig mogelijk werkte om zo veel mogelijk te surfen en te chillen. Zo zag haar leventje er daadwerkelijk uit, totdat ze voor een periode naar Hawaii ging, waar ze voor een bikinigroothandel ging werken.

“Ik was toen een jaar of 20 en raakte gefascineerd door de bikini-stijlen aldaar. Precies dat wilde ik naar Port Macquarie halen. Ik kreeg een aanbod om de distributie te doen in Australië, maar ik besloot het heft in eigen handen te nemen en mijn eigen lijn te ontwerpen”, aldus Irby tegen Daily Mail Australia. Inmiddels heeft ze bijna een miljoen volgers op Instagram en heeft ze met Moana Bikini een grote business opgezet. Voorheen poseerde ze alleen zelf in haar bikini’s, tegenwoordig is haar codewoord ‘diversiteit’.

https://www.instagram.com/p/BAjfzILhR8F

Reageer op artikel:
Lang leve ‘body diversity’: de campagne van Moana Bikini geeft het voorbeeld
Sluiten