ASOS krijgt lovende reacties op campagne met model in rolstoel

ASOS krijgt lovende reacties op campagne met model in rolstoel

Er zijn de laatste tijd heel wat doorbraken in de modewereld. De tijd dat we alleen ‘perfecte’ vrouwen met maatje 32 zien in een webshop of tijdschrift is verleden tijd. Kledingwinkel ASOS gaat weer een stapje verder: zij ontwierpen een waterproof jumpsuit voor iedereen. Dus ook voor mensen in een rolstoel! Op social media krijgt ASOS veel lof voor het kledingstuk in hun eerste campagne met een model in een rolstoel.

Fashionable kleding shoppen die ook nog eens lekker zit, is voor veel vrouwen al een moeilijke zoektocht. Maar voor vrouwen in een rolstoel is dat nog lastiger. Paralympische sporter Chloe Ball-Hopkins weet dat als geen ander. De laatste maanden werkte ze daarom samen met ASOS om een rolstoelvriendelijke jumpsuit te ontwerpen. Op de website van ASOS is Chloe samen met een ander model degene die de jumpsuit rockt.

https://www.instagram.com/p/Bk26z7nnbGs/?taken-by=theissuebytribe

Perfect voor mensen in een rolstoel

De zoom van het pak is aan de achterkant wat langer, zodat het beter zit in een zittende positie. Daarnaast is hij voor mensen in een rolstoel makkelijker uit te trekken. Het jasje en de broek kun je bovendien aan elkaar ritsen, zodat de outfit compleet waterproof is. De jumpsuit is niet alleen voor rolstoelgebruikers, maar voor iedereen. “Het gaat erom dat mode toegankelijk is voor iedereen”, zegt Chloe.

Staande ovatie voor de ASOS campagne

Een fashionable én waterdichte jumpsuit dus, perfect voor het onvoorspelbare weer tijdens het festivalseizoen. Op social media stroomt de lof voor ASOS binnen en wordt het duidelijk hoeveel mensen hier echt behoefte aan hadden.

Of er een hele kledinglijn komt, is onduidelijk. Maar dat Chloe Ball-Hopkins nog niet klaar is wél. In een tweet vraagt ze aan haar volgers wat het volgende item is dat ze zou moeten ontwerpen.

Diversiteit bij ASOS

Het is niet de eerste keer dat ASOS laat zien dat diversiteit en inclusiviteit belangrijk voor ze is. Eerder lanceerden ze al een genderneutrale kledinglijn, bewerkten ze hun modellen niet met Photoshop en lieten ze zien dat modellen prachtig zijn in alle maten.

Als je naar het 8 uur journaal kijkt zou je het bijna niet geloven, maar er is ook veel goed nieuws te melden! Samen met The Issue houdt Froot je op de hoogte van alle mooie dingen die er gebeuren.