11 merken met een verborgen boodschap in hun logo’s

Een sterk logo voor je merk bedenken is ontzettend belangrijk. Het moet een positief gevoel bij de klant geven, het moet duidelijk zijn waar het merk voor staat én het moet er ook een beetje leuk uitzien natuurlijk. Maar er zijn ook ontzettend veel merken die een verborgen boodschap of een logische verwijzing in hun logo verstoppen. Zoals bij deze 11 logo’s bijvoorbeeld:

1. Beats

Het is niet alleen een letter ‘B’ van Beats, maar je kunt het ook als poppetje met koptelefoon zien.

2. Quicksilver

Een minimalistische versie van het bekende houtsnede kunstwerk ‘De grote golf van Kanagawa’.

3. Toblerone

In het logo van dit Zwitserse chocolademerk zitten maar liefst twee boodschappen verstopt. Niet alleen zit de Zwitserse stad Bern in de naam verstopt, maar ook zit er een beer verstopt in de berg. En deze beer komt dan weer van het logo van Bern.

Doordachte logo’s zijn de beste logo’s.

4. Amazon

Het mag duidelijk zijn dat de pijl ernaar verwijst dat ze alles hebben, van A tot Z. Maar als je beter kijkt zie je ook dat het een lachend gezichtje vormt.

5. Toyota

Dit logo is extra tof omdat elk letter van Toyota in het logo is verwerkt.

6. FedEx

Tussen de letters E en X zit een pijl verstopt.

7. Hyundai

Het logo staat niet alleen voor de letter H, van Hyundai (uiteraard), maar ook voor twee mensen die elkaar de hand schudden. Deze staan voor de autodealer en de klant.

8. Le Tour de France

Als je goed kijkt zie je in dit logo een wielrenner, met een zon als een van de wielen.

9. Formule 1

De meeste mensen zien alleen de letter F, maar als je goed kijkt zie je ook het cijfer 1, gevolgd door een rode vlag.

10. Sony Ericsson

Zo is de mysterieuze Sony Ericsson bubble ontstaan.

11. Unilever

Het unilever logo bestaat uit verschillende producten en aspecten uit het duurzame leven.

Benieuwd hoe het wereldberoemde logo van Nike is ontstaan?

Dat zie je hier.

Reageer op artikel:
11 merken met een verborgen boodschap in hun logo’s
Sluiten