A. de Jong
A. de Jong Mode 7 mrt 2019

Stüssy brengt ode aan Karl Lagerfeld in nieuwe campagne

De lente- en zomercollectie 2019 van streetwear-merk Stüssy ligt al even in de winkel, maar er is nog één noemenswaardig item bijgekomen. In een Instagram-campagne is met een nieuw T-shirt een speelse ode gemaakt aan de onlangs overleden ontwerper Karl Lagerfeld.

Stüssy brengt ode aan Karl Lagerfeld

Met de rits aan campagnes die Karl Lagerfeld maakte, vooral voor Chanel, kan een museum gevuld worden. En over een tijdje kan er nog een museum geopend worden, met collecties en mode-items die op de Duitse modeontwerper geïnspireerd zijn. Een vers voorbeeld daarvan is het Spring 2019 campaign T-shirt van Stüssy, dat in het verleden al eens een collectie maakte met Karl Lagerfeld.

stussy, karl lagerfeld, t-shirt, campagne, lente, 2019

In de campagne en op het nieuwe T-shirt zie je de parodie van een klassieke Chanel-campagne van Karl Lagerfeld, waarop een make-up doos voor haar rechteroog houdt. Daarbij is het dubbele C-logo omgebouwd tot dubbel S-logo. Het T-shirt is vanaf 8 maart te koop in de online store van Stüssy.

stussy, karl lagerfeld, t-shirt, campagne, lente, 2019
stussy, karl lagerveld, t-shirt, campagne, lente, 2019

De Duitse modeontwerper, kunstenaar en fotograaf overleed 19 februari op 85-jarige leeftijd aan de gevolgen van alvleesklierkanker. Beroemdheden, celebrities en mensen uit de mode reageerden op de dood van een van de meest iconische personen die de modewereld heeft gekend. Bekijk die eerbetonen hier.

Reageer op artikel:
Stüssy brengt ode aan Karl Lagerfeld in nieuwe campagne
Sluiten