River Island maakt indruk met campagne ‘Labels Are For Clothes’

Tessa Ham 22 sep 2018 Mode

Kledingmerk River Island verdient applaus voor hun nieuwste campagne ‘Labels Are For Clothes’. De herfstcollectie wordt aangeprijsd door een diverse groep van modellen. Niet alleen met een grotere maat of een andere huidskleur, maar ook met handicaps.

‘Labels Are For Clothes’ van River Island

De campagne ‘Labels Are For Clothes’ is eigenlijk al een jaar bezig, maar het merk heeft nieuwe foto’s uitgebracht voor hun herfstcollectie. Die wordt met open armen ontvangen. Het is één van de meest diverse campagnes van een populair modemerk die we hebben gezien. In de campagne zijn modellen te zien met verschillende lichaamstypes, afkomsten en handicaps. Precies zoals onze samenleving er écht uitziet dus.

Autumn/Winter 2018 Collection | Labels Are For Clothes | River Island

Shop Our New Autumn/Winter Collection Now! http://riverislnd.co/bT8Pvg SUBSCRIBE To Our YouTube Channel! : https://goo.gl/8ZtKgi Autumn is here and with it, part two of Labels Are For Clothes, a celebration of people who reject stereotypes and champion self-expression.

Donaties aan het goede doel

Voor een aantal producten van de nieuwe collectie werkt River Island samen met het goede doel Ditch The Label, dat pesten probeert tegen te gaan. Ze ontwierpen samen een aantal t-shirts en truien om positiviteit te verspreiden. Van elk product dat ze verkopen gaat er 2,50 euro naar Ditch The Label.

Oh, en hadden we al verteld dat er ook een – net zo geweldige – advertentie is met kinderen?

Kidswear Autumn/Winter 2018 Collection | Labels Are For Clothes | River Island

Shop Our New Girls Autumn/Winter Collection Now! http://riverislnd.co/tlUiYA Shop Our New Boys Autumn/Winter Collection Now! http://riverislnd.co/dCdvNe BOYS LINK SUBSCRIBE To Our YouTube Channel! : https://goo.gl/8ZtKgi Autumn is here and with it, part two of Labels Are For Clothes, a celebration of people who reject stereotypes and champion self-expression.

Mensen zijn de normale campagnes met ‘perfecte’ modellen zat en steeds meer merken krijgen dat gelukkig door. Het is dan ook niet verrassend dat de campagne goed wordt ontvangen op social media:

Delphine Chui on Twitter

This wave of inclusive marketing is making my heart sing & I hope it stays forever. I never want this to be seen as a fad or a publicity stunt – ALL campaigns should look like this because it’s what our beautiful world looks like.

https://twitter.com/BarbaraMcMahon8/status/1034514078885130241?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1034514078885130241&ref_url=https%3A%2F%2Fdesigntaxi.com%2Fnews%2F401571%2FRiver-Island-Springs-A-Refreshing-Campaign-That-s-One-Of-The-Most-Diverse-Yet%2F

Reageer op artikel:
River Island maakt indruk met campagne ‘Labels Are For Clothes’
Sluiten