Nieuwe lingeriecampagne Figleaves is voor 0 procent bewerkt

Tessa Ham 1 sep 2018 Mode

Wij zijn fan van het Britse lingeriemerk Figleaves. Eerder schreven we al dat Figleaves voor hun campagne modellen met verschillende maten, vormen, leeftijden en huidskleuren inschakelde. Maar nu gaat het lingeriemerk nog een stap verder: het stopt met het bewerken van foto’s.

Steeds meer merken hebben door dat we een beetje moe worden van dat ‘perfecte lichaam’. Wat zeggen we, het perfecte lichaam bestaat helemaal niet. Want zelfs de meest prachtigste modellen worden nog bewerkt met Photoshop.

Figleaves stopt met het bewerken van modellen

Elk type lichaam is mooi, volgens de filosofie van Figleaves. Modellen met verschillende lichaamstypes poseren in de campagne in nieuwe lingerie en badkleding. Inclusief rondingen en striae, want dat maakt een vrouw niet minder mooi. Figleaves heeft besloten hun modellen niet meer te bewerken. Want waarom is dat ook nodig?

Aren’t real, non-airbrushed thighs just gorgeous? Lauren wears the Icon Palma (also available in red). Product code: FIG-011586.

Een bericht gedeeld door Figleaves (@figleavesofficial) op

In de campagne wil Figleaves ook benadrukken dat niemand een strakke buik heeft als ze zitten en dat dat helemaal normaal is.

A sneak peak of our new arrivals (coming soon) and a reminder, that if when you sit down you have belly rolls, that’s totally normal and they are beautiful – @jennatilemile 💕

Een bericht gedeeld door Figleaves (@figleavesofficial) op

Collectie ook diverser

Niet alleen de campagnes van het merk zijn divers, ze streven er ook naar om een diverse collectie aan te bieden. Daarom brengt Figleaves donkere tinten van hun ‘nude lingerie’ uit, zodat iedereen kan slagen voor een lingeriesetje in hun huidskleur. Ook breidt het merk de plussize collectie uit.

Representatie voor elke vrouw

“Het is voor ons belangrijk dat elke vrouw zich gerepresenteerd voelt als ze onze website bezoeken”, zegt Jenni Burt van Figleaves. “We weten ook dat we nog een lange weg af te leggen hebben, maar zijn volledig toegewijd om écht inclusief te worden.”

Het lingeriemerk is in ieder geval hard op weg. Bekijk een aantal beelden van de mooie campagne hieronder:

Figleaves, lingerie, body positivity, photoshop, bewerken Figleaves, lingerie, body positivity, photoshop, bewerken Figleaves, lingerie, body positivity, photoshop, bewerken Figleaves, lingerie, body positivity, photoshop, bewerken Figleaves, lingerie, body positivity, photoshop, bewerken Figleaves, lingerie, body positivity, photoshop, bewerken

Deze campagne van Aerie met niet-modellen maar echte vrouwen, is ook zeker het bekijken waard.

Reageer op artikel:
Nieuwe lingeriecampagne Figleaves is voor 0 procent bewerkt
Sluiten