Lingerie-campagne laat Victoria’s Secret zien hoe het wél moet

A. de Jong 19 nov 2018 Mode

Wereldwijd wordt er in de wereld van de lingerie steeds meer aandacht besteed aan diversiteit en inclusiviteit, maar ‘s werelds meest bekende lingeriemerk (en -show) Victoria’s Secret blijft achterwege. Model Robyn Lawley, ten onrechte plus-size model genoemd, heeft nu met een paar andere dames laten zoen hoe het ook kan.

De Victoria’s Secret Fashion Show, waar supermodellen als Doutzen Kroes en Adriana Lima paradeerden in de nieuwste lingerie van Victoria’s Secret, was altijd het lingeriespektakel van het jaar. Maar de Victoria’s Secret Fashion Show is, net als Zwarte Piet, in een paar jaar tijd gedegradeerd tot iets wat niet meer van deze tijd is, volgens critici. ‘De hele maatschappij moet vertegenwoordigd worden, het surrealistische ideaalbeeld van een vrouwenlichaam is een gevaarlijk bedrog voor jonge meisjes’, zo luiden de standpunten ongeveer. Ed Razek, chef marketing bij Victoria’s Secret, pareert de kritiek. “Het is een fantasieshow. Niet ieder merk kan iedere klant dienen. Maar ook wij hebben, net als in de show van Rihanna’s Savage x Fenty, meerdere malen een zwangere vrouw mee laten lopen. We bewonderen de diverse campagnes van andere merken, maar nemen het niet letterlijk over”, aldus Razek in Vogue.

Lingerie-campagne is boodschap aan Victoria’s Secret

Robyn Lawley kwam voor de beroemde lingerieshow al met deze petitie voor een boycot, tenzij de show diverser en inclusiever wordt. Samen met Hayley Hasselhoff (juist, de dochter van), Felicity Hayward, Ashley James en nog een rits modellen maakte ze een campagne om te laten zien hoe het volgens hen wel moet. De boodschap van deze We’re All Angels-beweging: ‘We moeten afstappen van het idee dat ons lichaam ons leven bepaalt. Wij vieren vrouwen, niet hun lichamen’. Via de hashtag #morethanourbodies voeren ze campagne, waar iedereen aan mee kan doen.

https://www.instagram.com/p/BqFFqV5BEix/

https://www.instagram.com/p/Bp1hNxXBpCB/

Thank you @simplybeuk for another great show. Proving that size inclusivity is of the essence and a topic we won’t let down. Confidence comes from within. While beauty comes from the strength of loving who we are in the now. #wearemorethanourbodies

4,202 Likes, 121 Comments – Hayley Hasselhoff (@hhasselhoff) on Instagram: “Thank you @simplybeuk for another great show. Proving that size inclusivity is of the essence and a…”

We’re All Angels… remember that ❤️️ #morethanourbodies #wereallangels #fridayfeeling

1,086 Likes, 11 Comments – Simply Be (@simplybeuk) on Instagram: “We’re All Angels… remember that ❤️️ #morethanourbodies #wereallangels #fridayfeeling”

Incredible morning with my @simplybeuk gang ✨ proving once again we are #morethanourbodies

12k Likes, 156 Comments – Felicity (@felicityhayward) on Instagram: “Incredible morning with my @simplybeuk gang ✨ proving once again we are #morethanourbodies”

De campagne is gepubliceerd op de Instagram-pagina Simply Be. ‘Fashion shouldn’t discriminate us, it should empower us. Simply Be Free, Fierce and Fearless!‘, is hun slogan. Bekijk ook de campagne van lingeriemerk Figleaves, waar de diversiteit en inclusiviteit vanaf spat.

Reageer op artikel:
Lingerie-campagne laat Victoria’s Secret zien hoe het wél moet
Sluiten