Lang leve diversiteit: 57 ‘niet-modellen’ sieren lingeriecampagne Aerie

A. de Jong 12 aug 2018 Mode

Steeds meer lingeriemerken hebben het door: de perfecte vrouw bestaat niet en het perfecte lichaam ook niet. Diversiteit is wat dat betreft het woord van 2018. De campagne van Aerie, het lingeriemerk van American Eagle Outfitters, is met 57 willekeurige niet-modellen dan ook helemaal van deze tijd.

Niet-modellen in Aerie lingeriecampagne

De nieuwe lingeriecampagne, #AerieREAL genaamd, heeft als credo: ‘Don’t Change You. Change Your Bra!’. De campagne is in samenwerking gemaakt met de stichting National Eating Disorders Association (NEDA). Het doel is om onzekerheid, die kan leiden tot eetproblemen, weg te nemen bij vrouwen.

Aerie bras make you feel real good!

This is what #AerieREAL is all about. YOU! In our all-new bras. Feeling real good. Shop bras & bralettes at Aerie.com now!

Voor de campagne zijn 57 vrouwen benaderd met verschillende maten, huidskleuren, handicaps en seksuele geaardheden. Hun overeenkomst: het zijn allemaal geen modellen. De foto’s in de campagne zijn niet gephotoshopt en tatoeages en lichaamsbeharing zijn niet geretoucheerd. Hieronder zie je de heldinnen uit deze positieve campagne.

Aerie-American-Eagle-Outfitters-Lingerie-Change-Your-Bra-Body-Positivity-Inclusive-2, diversiteit, lingerie

Aerie-American-Eagle-Outfitters-Lingerie-Change-Your-Bra-Body-Positivity-Inclusive-2, diversiteit, lingerie

Aerie-American-Eagle-Outfitters-Lingerie-Change-Your-Bra-Body-Positivity-Inclusive-2, diversiteit, lingerie

Aerie-American-Eagle-Outfitters-Lingerie-Change-Your-Bra-Body-Positivity-Inclusive-2, diversiteit, lingerie

Meer positief nieuws rond diversiteit

  • Dit zijn de kampioenen van ASOS’ nieuwe lingeriecampagne (Lees meer…)
  • De nieuwe lingerielijn van Rihanna is een ode aan diversiteit (Lees meer…)
  • Boohoo laat de billen van modellen onbewerkt (Lees meer…)
  • Reageer op artikel:
    Lang leve diversiteit: 57 ‘niet-modellen’ sieren lingeriecampagne Aerie
    Sluiten