Deze haai van de IKEA is dé nieuwe trend op social media

A. de Jong 29 okt 2018 Design

Ooit was er de roze opblaasbare flamingo. Je kon geen Instagram-pagina meer openen zonder een bikinimevrouw op zo’n ding te zien liggen. Of wat te denken van chihuahua’s in tasjes. Vergeet dat allemaal: de nieuwe hysterische trend op social media is Blåhaj, een pluchen haai van de IKEA.

Blåhaj, de pluchen haai van IKEA

‘Groot en veilig om bij je te hebben als je de wereld onder het zee-oppervlak gaat ontdekken. Deze blauwe haai kan heel ver zwemmen, diep duiken en jouw hart horen kloppen op kilometers afstand’, zo beschrijft de Zweedse interieurgigant de pluchen haai Blåhaj op de website. Mocht je met de nieuwe trend op Instagram mee willen doen of de haai van de IKEA gewoon gezellig op de bank naast je willen hebben: het grote knuffelbeest kost je 14,95 euro.

pluchen haai, ikea, blahaj, trend, instagram, social media

Hysterische trend op Instagram

De pluchen haai van de IKEA mag dan eigenlijk voor kinderen zijn, volwassenen gaan massaal aan de haal met Blåhaj. De trend op Instagram is om Blåhaj overal mee naar toe te nemen en hem dan wel haar in menselijke poses te fotograferen. Eerlijk is eerlijk: dat levert best grappige plaatjes op.

pluchen haai, ikea, blahaj, Blåhaj, trend, instagram, social media

pluchen haai, ikea, blahaj, Blåhaj, trend, instagram, social media

pluchen haai, ikea, blahaj, Blåhaj, trend, instagram, social media

pluchen haai, ikea, blahaj, Blåhaj, trend, instagram, social media

pluchen haai, ikea, blahaj, Blåhaj, trend, instagram, social media

pluchen haai, ikea, blahaj, Blåhaj, trend, instagram, social media

pluchen haai, ikea, blahaj, Blåhaj, trend, instagram, social media

pluchen haai, ikea, blahaj, Blåhaj, trend, instagram, social media

pluchen haai, ikea, blahaj, Blåhaj, trend, instagram, social media

pluchen haai, ikea, blahaj, Blåhaj, trend, instagram, social media

pluchen haai, ikea, blahaj, Blåhaj, trend, instagram, social media

pluchen haai, ikea, blahaj, Blåhaj, trend, instagram, social media

Voor je gemoedsrust vertelt IKEA er nog bij dat al hun speelgoedbeesten ‘goed zijn in knuffelen, troosten, en luisteren en gek zijn op spelen en ook nog eens stout zijn’. ‘Bovendien zijn ze betrouwbaar en getest op veiligheid’, aldus IKEA over het nu al iconische knuffelbeest. Blåhaj is, zoals het een haai betaamt, bestand tegen een wasbeurt tot 40 graden kan zelfs een beurt in de droogtrommel (tot 60 graden) aan.

Toch meer van de meubelen van de Zweedse interieurgigant? Weet dan dat IKEA 75 jaar bestaat en dat viert door haar grote klassiekers uit verschillende decennia opnieuw uit te brengen. De collectie heet Gratulera en dat betekent gefeliciteerd in het Zweeds. Lees en bekijk hier meer over die collectie.

Reageer op artikel:
Deze haai van de IKEA is dé nieuwe trend op social media
Sluiten