Jelle van Es
Jelle van Es Design 30 mrt 2019

Burger King laat jou zijn concurrenten verbranden in AR-campagne

Burger King is een bedrijf dat er altijd wel van houdt om het randje op te zoeken. Zeker in de reclames op de Amerikaanse televisie hebben ze er geen problemen mee om de namen van concurrenten te gebruiken en te duiden waarom hun burger toch echt een stuk beter is. Nu gaan ze een stapje verder en bieden ze hun klanten de mogelijkheid om in een AR-campagne de reclameborden van concurrenten in de fik te zetten.

Burger King verbrandt zijn concurrenten

Het idee is simpel. Je pakt de app van Burger King, loopt door de stad en ziet dan een reclamecampagne voor een andere fast food keten. Je richt je telefoon er op en op je scherm zie je dan dat het reclame bord in de fik wordt gezet. In het echt blijft de reclame gewoon staan, dus je hoeft niet bang te zijn dat de autoriteiten achter je aan komen voor brandstichting.

BK – Burn That Ad

Burger King’s app lets you “burn” rival ads in exchange for a free Whopper

Om je extra te stimuleren om dit te doen, krijg je nadat je een concurrent in de fik hebt gezet een tegoedbon voor een gratis Whopper. Althans, zolang de actie loopt. Burger King wilt niet meer dan een half miljoen Whoppers gaan weggeven, dus als het een hit is, dan vis je als digitale pyromaan al snel achter het net. Wel is het maar zo dat je per gebruiker één Whopper kunt scoren. Dat lijk je dan wel weer te overkomen wanneer je meerdere profielen aanmaakt en op die manier meerdere malen naar de fastfoodketen gaat.

burger king

Helaas is het een actie die alleen maar in Brazilië op dit moment geldt. Of de actie uiteindelijk ook naar de rest van de wereld komt, dat is nog niet bekend. Wil je meer lezen over alles dat met burgers en fastfood te maken heeft? Bekijk dan hier ons overzicht.

Reageer op artikel:
Burger King laat jou zijn concurrenten verbranden in AR-campagne
Sluiten